Bewust meer zichtbaar online belangrijker dan ooit.

Geplaatst op 07 december, 2020 / 2 min leestijd

Nu met corona beseffen ondernemers steeds meer hoe belangrijk het is om online zichtbaar te zijn. Persoonlijk netwerken wordt lastiger nu netwerkborrels niet mogen. Het één op één afspreken in een bar met je klant kan ook niet nu de horeca tijdelijk dicht is. Online zichtbaar wordt daardoor bijna essentieel. Dat betekent het hebben van een website, het hebben van goede social media profielen en veel aanwezig zijn op webinars.

Door corona besteden mensen meer tijd online

Eigenlijk is nu juist het moment om je online zichtbaarheid te vergroten. Veel mensen zijn verplicht thuis aan het werken. Onderling contact tussen collega´s gaat via zoom meetings. De virtuele vrijdagsborrel is bijna niet meer weg te denken. Veel meer mensen bestellen hun producten liever online dan met een mondkapje op in de winkel. Mensen zijn sowieso meer online aanwezig. Webinars vervangen de bijeenkomsten.

Online is voor meer mensen geaccepteerd

Naast een hoge positie in Google´s zoeklijsten is natuurlijk het ultieme doel dat Google jouw content uniek beschouwd. Eigenlijk zorgt corona er nu voor dat online zijn voor veel mensen ineens noodzaak is. Was het schermpje eerst een belemmering in de communicatie tussen mensen nu is het vaak de enige manier om zaken te regelen, afspraken te maken of zelfs sollicitatiegesprekken te houden. Daarom is het nu de tijd om je als ondernemer ook online goed te profileren en gevonden te worden.

"Weergave statestieken van de eigenares kapperszaak; bereikte mensen en betrokkenheid. | advies en ondersteuning social selling MKB in Utrecht" Afbeelding 1: Weergave statestieken van de eigenares kapperszaak; bereikte mensen en betrokkenheid.

Bewust online aandachttrekken wordt belangrijker

En dat begint met een goede snel vindbare website. Een blogwebsite gemaakt met Gatsby zou dan een goed uitgangspunt kunnen zijn. Gatsby is supersnel, makkelijk te onderhouden en is bijna niet te hacken. Daarnaast is het natuurlijk belangrijk om aanwezig te zijn op social media waar ook je doelgroep zich bevindt. Creatief is daarbij het toverwoord. Ik sprak laatst met de eigenares van een kapperszaak, die zich erover verbaasde hoe groot de betrokkenheid van haar volgers eigenlijk is op Instagram. Ze was helemaal om en is nu fervent aan het posten.

"Weergave statestieken van de eigenares kapperszaak; aantal volgers| advies en ondersteuning social selling MKB in Utrecht" Afbeelding 2: Weergave statestieken van de eigenares kapperszaak; aantal volgers.

Vraag mijn hulp of download mijn e-book

Dit alles vergt natuurlijk veel tijd en daarom is het slim om deze tijd efficiënt te besteden. Ik kan je met mijn bedrijf !Bewust sociaal op web veel werk uit handen nemen en je hierbij ondersteunen. Ik lever Gatsby websites, schrijf blogs en posts en maak afbeeldingen. Heb je hulp nodig bel me of download mijn gratis e-book “13 manieren voor klantcontact in (post) corona tijd.”

Download je gratis e-book

Whatsapp:

telefoon:

email:

Geplaatst op: 07 december, 2020 / auteur: Iwan Koenderman;
Aangepast op: 07 december, 2020 | Geplaatst door: !Bewust sociaal op web;