Vaardigheid personal brand | analytisch vermogen

Voor social selling is analytisch vermogen een goede vaardigheid. Denk bijvoorbeeld onder andere aan: 1. het in beeld brengen van de klantreis van de ideale klant, waarop je je als ondernemer wilt focussen, 2. het opzetten van een effiënte social selling strategie waarbij, je het plaatsen van content en posts moet plannen, 3. het het helpen van een ondernemer bij het onder woorden brengen van zijn waarom en 4. het schrijven van kort en bondige blogteksten. Bedenken van goede duidelijke vlogs.

icoontje met hersenen met daarin drie onderling verbonden punten als representatie voor analyse, verbanden leggen  | advies en ondersteuning in social selling aan mkb.

Waarom ik analytisch vermogen kan inzetten:

Als vennoot bij de Lampenkappenmakers liep ik vaak tegen nieuwe regelgeving of een probleem aan waarvoor ik heel snel nieuwe kennis moest opdoen. Daarvoor had je zeker analytisch vermogen nodig. Mijn achtergrond is Life Sciences; Wageningen University, Wageningen. Dat is een bèta-studie in chemie, natuurkunde en biologie. In mijn vrije tijd speel ik graag strategische bord en kaartspelen, waarvoor je om te kunnen winnen natuurlijk vooruit moet kunnen denken.

Verder blijkt mijn analytisch vermogen uit de werkzaamheden bij: RoyalHaskoningDHV. Het opstellen van bodemrapporten. Het Normalisatieinstituut en een organisatie verantwoordelijk voor het monitoren van milieuconvenanten. Het plannen van vergaderingen, structuur en opbouw van normen in de gaten houden, milieugegevens van bedrijven analyseren en daaruit trends halen, notuleren en rapporteren. Wetenschapswinkels het kunnen doorgronden van problemen van mensen.