Vaardigheid personal brand | doorzettingsvermogen

Doorzettingsvermogen wil zeggen dat je heel erg vasthoudt aan een bepaald idee of actie. Je houd pas op als je je doel hebt bereikt, tenzij dit als je er redelijk over nadenkt niet haalbaar is. Social selling is een lang proces van vertrouwen winnen van de klant. Dat kan allen door klantgericht en vriendelijk te blijven. Dat kan door continue open staan voor signalen en vragen van die de klant. Als ondernemer moet je oplossingsgericht naar de consument toe opstellen om als deskundige gezien te blijven worden. Dit kan volgens mij alleen met geduld en doorzettingsvermogen.

icoontje met een bokshandschoen en pen als representatie voor doorzettingsvermogen.

Waarom ik een doorzetter ben:

Ik ben onder andere een doorzetter omdat ik de lange weg van MAVO, HAVO en VWO heb afgelegd om naar de universiteit te kunnen gaan. Daarnaast stel ik mezelf altijd doelen en maak ik graag projecten goed af. Ik heb op de middelbare school voor het vak geschiedenis een 10 gekregen omdat ik voor het onderwerp Romantiek in samenhang met de Duitse samenleving koos. Geen doorsnee keuze maar een omdat het mijn interesse had gewekt.

Dit was niet het gemakkelijkste onderwerp maar ik wilde hiermee aan de slag omdat ik tijdens een schoolreis naar Berlijn geheel toevallig een andere zaal in liep met een expositie van Casper David Friedrich. Een bijzonder schilderij greep mij toen heel erg aan. De Wanderer über der Nebelmeer, een man op een bergtop. Over het onderwerp Romantiek was toen weinig te vinden en ik moest heel erg improviseren maar uiteindelijk werd dit goed gewaardeerd.